Daniel Kahneman knygoje " Mąstymas, greitas ir lėtas" aprašo keletą eksperimentų, atliktų su pinigais ir akcijų pavadinimais. Pirmiausia apie eksperimentą su pavadinimais:
"Kaip ir galima tikėtis, lengvai ištariami žodžiai susilaukia palankumo. Kompanijoms lengviau ištariamais pavadinimais pirmą savaitę po jų akcijų emisijos sekasi geriau nei kitoms, nors ilgainiui šis efektas išnyksta. Akcijos, kurių pavadinimų santrumpos biržose ištariamos lengvai (KAR ar LUNMOO), rodikliais pranoksta tokiomis santrumpomis, kurias tariant galima nusilaužti liežuvį (PXG ar RDO), ir kurį laiką pirmosios, regis, išlaiko nedidelį pranašumą. Šveicarijoje atliktas tyrimas atskleidė nuomonę, kad akcijos sklandžiais firmų vardais - Emmi, Swissfirst, Comet - pelningesnės už akcijas, skelbiamas sunkiasvoriais vardais - Geberit ir Ypsomed."
Kitas įdomus eksperimentas buvo atliktas su pinigais.
"Priminus pinigus, eksperimento dalyviai tapo labiau nepriklausomi, negu būtų buvę neturėdami tokio asociacijų perjungiklio - beveik dvigubai ilgiau mėgino patys, neprašydami eksperimentuotojo pagalbos, išspręsti labai sunkų uždavinį. Akivaizdu, kad jų savikliova padidėjo. Taip nusiteikę jie tapo ir savanaudiškesni - nebe taip noriai sutiko padėti kitiems studentams, apsimetusiems, kad nesupranta eksperimento užduoties. Eksperimentuotojui negrabiai numetus ant grindų saują pieštukų, jam į pagalbą atėję pinigų teimai nusiteikę (nesąmoningai) eksperimento dalyviai pakėlė nuo grindų mažiau pieštukų." Toliau atlikti keli papildomi panašūs eksperimentai parodė panašią studentų reakciją. Bendras visų atliktų eksperimentų požymis yra tas, kad mintis apie pinigus yra priminimas, skatinantis individualizmą: nenorą bendradarbiauti su kitais, priklausyti nuo kitų ar priimti kitų reikalavimus.
Ir paskutinis desertui - paveiksliukas. Ar linijos vienodo ilgio? 🙂 ... See more